Wat mag dat kosten voor het doel?
(bedragen x € 1.000) | Jaarrekening 2017 | Begroting 2018 na VJN | Begroting 2018 na NJN | Raming 2019 | Raming 2020 | Raming 2021 | Raming 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 213.341 | 170.830 | 161.362 | 181.780 | 171.420 | 181.498 | 186.036 |
Baten | 9.067 | 19.800 | 16.800 | 20.782 | 6.933 | 6.035 | 5.570 |
Totaal saldo baten en lasten | 204.274 | 151.030 | 144.562 | 160.998 | 164.487 | 175.463 | 180.466 |
Toevoeging aan reserve | 64.069 | 38.673 | 43.711 | 38.464 | 32.434 | 9.965 | 9.805 |
Onttrekking aan reserve | 166.830 | 29.551 | 25.067 | 9.996 | 5.546 | 2.195 | 6.474 |
Subtotaal reserves | -102.761 | 9.123 | 18.643 | 28.469 | 26.889 | 7.771 | 3.331 |
Resultaat | 101.513 | 160.152 | 163.205 | 189.467 | 191.375 | 183.234 | 183.797 |
Toelichting meerjarenraming
Lasten
Voor het planmatig en het dagelijks beheer en onderhoud is in 2019 € 72,1 mln aan materieel budget beschikbaar. Voor regionale en provinciale infrastructuur is € 23,7 mln beschikbaar en voor beleid, onderzoek, voorlichting, duurzaam veilig en gedragsbeïnvloeding € 6,4 mln.
Voor apparaatslasten en kapitaallasten is € 99,5 mln in de Begroting 2019 opgenomen.
De financiële ontwikkeling van deze budgetten is als volgt:
Activiteit | Verschil | Verschil | Verschil |
---|---|---|---|
Steunpunt Coenecoop (B&O) | -1.000 | ||
Dagelijks beheer en onderhoud (B&O) | 2.000 | 1.100 | 200 |
Energietransitie (B&O) | -7.800 | ||
Verkeersveiligheidsprojecten (B&O) | 2.200 | 2.800 | -300 |
Vaarwegprojecten (B&O) | -2.100 | 7.400 | 2.200 |
Regionale en provinciale infrastructuur | -12.200 | -500 | -500 |
Gedragsbeïnvloeding | 5.700 | -5.700 | |
Verkeer- en vervoerbeleid | 400 | ||
Onderzoek/verkenning projecten initiatieffase | -3.700 | ||
Apparaatslasten | -800 | -100 | |
Kapitaallasten | 6.900 | 5.000 | 3.000 |
-10.400 | 10.000 | 4.600 |
Baten
Activiteit | Verschil | Verschil | Verschil |
---|---|---|---|
Degelijks beheer en onderhoud | 1.300 | ||
Energietransitie | -1.100 | ||
Verkeersveiligheidsprojecten | -1.800 | -300 | 0 |
Regionale en provinciale infrastructuur | -12.200 | -600 | -500 |
-13.800 | -900 | -500 |